از دلایلی که منجر به مشکل فوق میشوند، میتوان به پایین بودن فشار و سرعت گیربکس، سفت بودن بیش از اندازه نگهدارنده (مهره پشت تایبار) و یا خشک بودن آنها و چرخدنده فلایویل اشاره نمود.
فشار و سرعت مرحله اول باز شدن میتواند بالا باشد و یا اینکه محلهای مربوط به مراحل باز شدن گیره به درستی تنظیم نشده باشند.
هممرکز نبودن کالسکه دستگاه با مرکز اسپرو در قالب و یا کم بودن فشار کالسکه میتواند باعث بروز این مشکل گردد. همچنین از آببندی بودن سرنازل سیلندر با اسپرو نیز میبایست اطمینان حاصل نمود. در مواردی خاص، وجود نقص در جک کالسکه و یا شیر آن میتواند چنین مشکلی را در پی داشته باشد.
در صورت اطمینان از سالم بودن قالب و همچنین کالیبره بودن گیره دستگاه، میبایست فشار گیره و فشار تزریق با یکدیگر همخوانی داشته باشند.